K čemu slouží průzkum spokojenosti?
Průzkum pomůže zjistit, jak jsou zaměstnanci celkově spokojeni ve firmě, co je (de)motivuje, zda jim připadá jednání nadřízených spravedlivé atd. Míra spokojenosti a loajality zaměstnanců přímo ovlivňuje jak jejich výkon, tak hospodářský výsledek firmy.
Abychom si byli jisti, že získané výsledky jsou správné, dodržujeme řadu profesionálních pravidel, která pro sociologický výzkum, výzkum veřejného mínění, výzkum trhu a datovou analytiku, tedy i pro průzkumy spokojenosti zaměstnanců, stanoví Mezinárodní kodex ICC/ESOMAR (Mezinárodní obchodní komora / European Society for Opinion and Marketing Research): https://esomar.org/uploads/attachments/ckqtgcyjq01l9mhtrz0qee5u1-iccesomar-code-czech.pdf)
Kvantitativní vs. kvalitativní
Při kvantitativním (dotazníkovém) průzkumu sbíráme jednoduše strukturovaná data a většinou odpovídají všichni zaměstnanci, při kvalitativním průzkumu se získávají informace pouze od vybraných nebo početně omezených skupin zaměstnanců formou hloubkových rozhovorů, workshopů nebo diskusních skupin.
Cílem obou forem je změřit spokojenost a lojalaitu zaměstnanců dané firmy. V ideálním případě začínáme dotazníkovým průzkumem, na který navážeme vhodnou kvalitativní metodou.
Jak vám to pomůže?
Zjistíte názor zaměstnanců na různé aspekty fungování společnosti, získáte bezprostřední zpětnou vazbu na její řízení.
Na základě podrobné analýzy výsledků definujete potřebná opatření.
Můžete zeefektivnit fungování společnosti v relevantních oblastech ohledem na názory zaměstnanců. Dosáhnete lepší komunikace a spolupráce zaměstnanců napříč firmou.
Co můžete očekávat?
Projdeme společně všemi fázemi průzkumu od nastavení cílů, informování a motivace zaměstnanců, přes vytvoření dotazníků, sběr dat, vyhodnocení a interpretaci výsledků až po nastavení akčního plánu změn.
Zbývá „jen“ zrealizovat změny v praxi, aby zaměstnanci neměli pocit, že to celé bylo k ničemu.
Kdy je vhodné využít průzkumu spokojenosti?
- Opakovaný průzkum spokojnenosti zaměstnanců slouží jako nástroj pro sledování změn a posunu.
- Jedná se o jednu z možných forem komunikace (nejvyššího) vedení se zaměstnanci.
- Je to ideální nástroj pro definování klíčových oblastí dalšího rozvoje společnosti.
Máte zájem o průzkum spokojenosti zaměstnanců?
Chcete dostávat newsletter?

S kým se při průzkumu spokojenosti zaměstnanců setkáte?
Zuzana Osininová
Zakladatelka Else AZ, lektorka, koučka
V oblasti rozvoje lidí dělám 25 let. Posledních 10 let jsem kouč a trenér především top managementu a vyššího managementu, ale často pracuji i s klíčovými specialisty.
Pomohli jsme s průzkumem spokojenosti firmám od 50 do 10.000 zaměstnanců.
Velikost vaší firmy pro nás nehraje roli. Poradíme vám jak pracovat s výsledky.









