Elseaz.cz > Blog > Co udělat pro to, aby nás náš Time Management neohrožoval

Co udělat pro to, aby nás náš Time Management neohrožoval

Jak na time management – první čtyři doporučení:

Dobrá zpráva je – vždycky s tím jde něco dělat, ta špatná - nikdy to není dokonalé.

Pravidlo 1: Nenechte se vyrušovat. Když děláte něco, na co je třeba se skutečně soustředit, ztlumte telefon, vypněte ohlašování příchozích mailů a každého, kdo vstoupí požádejte, aby přišel za hodinu, 30 min, .... Delší nerušené časové úseky jsou při organizování času nejcennější.

Pravidlo 2: Udržte si přehled nad tím, co jsou nejdůležitější a/nebo nejnaléhavější činnosti dnes, tento týden, tento měsíc. Když zjistíte, že se nezabýváte tím hlavním, okamžitě to změňte.

Pravidlo 3: Rozsáhlé úkoly rozplánujte na jednotlivé fáze. Pak se pusťte do první fáze a netrapte se tím, jak zvládnete ty ostatní. Soustřeďte se na dokončení 1.fáze a oslavte ho jako úspěch. Pak se teprve pusťte do další fáze. Zabývat se vším najednou je frustrující.

Pravidlo 4: Každý příchozí email nebo papír vezměte do ruky jen jednou. Rozhodněte se, co s ním uděláte a k rozhodnutí se nevracejte. Možnosti, které máte jsou: vyhodit, předat dál, vyřešit okamžitě, archivovat, vyřešit později. V posledním případě určete hned i datum zpracování.

Možná si myslíte, že právě vy se tímhle řídit nemůžete, protože vaše situace je jedinečná. možná máte pravdu. Ale když něco nezměníte vy sám/a, nikdo jiný to za vás neudělá.

Další článek o Time Managementu je na http://www.elseaz.cz/clanky/time-management-aneb-pracovat-hodne-neni-totez-jako-pracovat-efektivne/

Zuzana Osininová

Kurzy související s tímto tématem: