Elseaz.cz > Blog > Co udělat pro to, aby nás náš Time Management neohrožoval III

Co udělat pro to, aby nás náš Time Management neohrožoval III

Pravidlo 9: Naučte se říkat „ne“. Občas po nás lidé chtějí, abychom něco udělali, ale my víme, že na to fakt nemáme čas nebo že to doopravdy není naše práce.  Ale cítíme se hloupě, když odmítneme. Pak to odkládáme a stejně neuděláme nebo uděláme, ale místo toho vynecháme opravdu důležitou činnost nebo uděláme, ale celou dobu máme pocit, že jsme zneužití, že ten druhý je had atd. Omyl, chyba je v nás. Ve výše zmíněných situacích, se podívejte kolegovi do očí a přátelsky a jasně mu řekněte, že vás to mrzí, ale tohle že fakt nezvládáte. Nezapomeňte - přátelsky!

Pravidlo 10: Nedělejte příliš mnoho věcí najednou, i když jste ten typ, kterého to příliš nestresuje. Proč? Protože pak skáčete myšlenkami sem a tam a pak zase vedle, takže ve výsledku se do ničeho pořádně neponoříte a tudíž vám nic „neodsýpá“, neboli jste velmi neefektivní.  A máte výmluvu na odbíhání a nedotahování a na vyrušování ….

Pravidlo 11: Stanovte si priority a těmi se řiďte. Jak to udělat, vydá samo o sobě na celou kapitolu.  Udělejte aspoň to, že se budete průběžně ptát sami sebe: „ Je to, co teď dělám, doopravdy to nejdůležitější ze všech mých činností“? „Kdybych dneska neudělal(a) nic jiného než jednu věc, je tahle ta správná?“ Prosím nezaměňovat s otázkou, zda se mi to chce dělat.  To je opravdu jiná „píseň“.

Pravidlo 12: Nevymlouvejte se, že v organizaci vlastního času se musíte podřídit ostatním (šéfovi partnerovi, klientům, kolegům, …), nehrajte si na oběť.  Je to samozřejmě částečně pravda. Ale pořád zbývá těch pár hodin, které jsou v naší režii. To je náš poklad. A jestli namítnete, že nemáte ani těch pár hodin, pak a/jste opravdu ve výjimečné životní situaci a nezbývá než počkat na lepší časy nebo b/ byste se měl(a) nad sebou opravdu pořádně zamyslet a něco změnit.

Nebojte,  ještě jsme neskončili, přijdou další pravidla.

Zuzana Osininová

Kurzy související s tímto tématem: