Elseaz.cz > Blog > Co udělat pro to, aby nás náš Time Management neohrožoval II

Co udělat pro to, aby nás náš Time Management neohrožoval II

Pravidlo 5: Plánujte, plánujte, plánujte! Když nemáte žádný plán, nestane se vám, že ho nedodržíte. To je ale asi jediná výhoda „neplánování“. Plánování = příprava a příprava = 90% úspěchu. Plán můžeme podle okolností měnit, není to dogma, je to příprava, rámec a postup.

Pravidlo 6: Dávkujte činnosti, neboli sdružujte podobné činnosti. Např: máte-li vyřídit více telefonátů, udělejte všechny telefonáty a potom se teprve vrhněte do vyplňování papírů a potom si teprve plánujte příští týden apod. Eliminujete tím ztrátový čas, který vznikne přepínáním mozku na jiný typ práce.

Pravidlo 7: Možná si jenom myslíte, že víte, jak trávíte čas. Možná, že je to ve skutečnosti jinak. Jediný způsob, jak to zjistit, je udělat si snímek dne. Určete si 3 pracovní dny, kdy si budete zapisovat poctivě a bez jakékoli kreativity co jste přesně dělali s přesností na čtvrthodinu. V průběhu dne jen vyplňujte a nic nevyhodnocujte. Večer se podívejte, jak se liší skutečnost od vaší představy a jak se liší skutečnost od plánu. Udělejte závěry a učiňte opatření. 

Pravidlo 8: Delegujte a/nebo dodržujte dělbu práce. Nedělejte to, co by měl nebo mohl dělat někdo jiný, jenom proto, že vás tato činnost a/ baví, b/ nechce se vám to tomu tupci vysvětlovat, c/ nemáte čas přemýšlet, co a jak zefektivnit. Když už se vymlouváte tímto způsobem, nestěžujte si sobě ani jiným, že „nestíháte“. Je to vaše volba.

Hodně zdaru a žádné výmluvy! 

Zuzana Osininová

Kurzy související s tímto tématem: