Elseaz.cz > Články pro Vás

Blog Else AZ - články, rady, názory

Co dál se zvládáním času, aneb chorobné odkládání

Pravidlo 13: Neodkládat činnosti, které musíme udělat, na poslední chvíli.Odkládání je kapitola sama o sobě. Nejčastější argumenty odkladačů jsou – „mně se dělá nejlépe pod tlakem“, „já se nedokážu donutit začít to dělat, dokud není termín za dveřmi, ale pak mi to jde samo“, „když to odkládám, tak o tom pořád tak trochu…

Co udělat pro to, aby nás náš Time Management neohrožoval III

Pravidlo 9: Naučte se říkat „ne“. Občas po nás lidé chtějí, abychom něco udělali, ale my víme, že na to fakt nemáme čas nebo že to doopravdy není naše práce.  Ale cítíme se hloupě, když odmítneme. Pak to odkládáme a stejně neuděláme nebo uděláme, ale místo toho vynecháme opravdu důležitou činnost nebo uděláme, ale celou dobu…

Co udělat pro to, aby nás náš Time Management neohrožoval II

Pravidlo 5: Plánujte, plánujte, plánujte! Když nemáte žádný plán, nestane se vám, že ho nedodržíte. To je ale asi jediná výhoda „neplánování“. Plánování = příprava a příprava = 90% úspěchu. Plán můžeme podle okolností měnit, není to dogma, je to příprava, rámec a postup.Pravidlo 6: Dávkujte činnosti, neboli sdružujte podobné…

Time Management aneb Pracovat hodně není totéž jako pracovat efektivně

Současné pracovní prostředí se vyznačuje tím, že je na nás kladeno čím dál více požadavků. Předpokládá se, že činnosti, které děláme již delší dobu, budeme schopni dělat stále rychleji, obratem si osvojíme aktivity, které jsou pro nás nové a celkově budeme zvládat více za kratší dobu. Tento požadavek platí trvale. Bylo by…

Co udělat pro to, aby nás náš Time Management neohrožoval

Jak na time management – první čtyři doporučení:Dobrá zpráva je – vždycky s tím jde něco dělat, ta špatná - nikdy to není dokonalé. Pravidlo 1: Nenechte se vyrušovat. Když děláte něco, na co je třeba se skutečně soustředit, ztlumte telefon, vypněte ohlašování příchozích mailů a každého, kdo vstoupí požádejte, aby přišel za…

Jakým způsobem přistoupit ke zpracování dotazníkového průzkumu spokojenosti zaměstnanců (díl 1.)

Průzkum spokojenosti pracovníků je standardizovaný nástroj, který nám pomáhá zmapovat situaci. Když standardy dodržujeme, ukazuje nám situaci pravdivě, když ne, můžou nám vycházet výsledky poněkud zavádějící. Z tohoto pohledu je vhodné zaujmout trochu „přízemní“ přístup – dodržovat pravidla a ubrat kreativitu.Průzkumy…

12
Další ►